Frankrijk, land nummer 20! - Reisverslag uit Parentis-en-Born, Frankrijk van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Frankrijk, land nummer 20! - Reisverslag uit Parentis-en-Born, Frankrijk van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Frankrijk, land nummer 20!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Oktober 2014 | Frankrijk, Parentis-en-Born

Vanuit het zuiden van Spanje rijden we aan de westkant van Frankrijk omhoog. We rijden door een groot duingebied en parkeren de camper bij camping d’Arbre d’or in Parentis-en-born. Het dorp is vlakbij en dus stapt Annemiek de volgende ochtend op de fiets om heerlijk croissants en stokbrood te halen bij de bakker, mmm…lekker!
Het wordt de komende dagen lekker weer, dus dat wordt nog even heel erg genieten. We fietsen naar het meertje in de buurt waar Lise eindeloos meekijkt met een meneer die staat te vissen. Ze is zelfs zo stoer om een visje aan te pakken en in de emmer te doen. Lars werkt nog een dagje op de computer, maar daarna gaan we met z’n allen naar Bordeaux. Wat een verrassend leuke stad! We wandelen wat rond langs mooi oude gebouwen, leuke winkeltje en veel gezellige restaurantje. En na dat wandelen is het uiteraard weer tijd voor een uitgebreide lunch ☺. Na de lunch lopen we naar de metro die ons naar de camper brengt die aan de rand van de stad geparkeerd staat. Voor een weekendje weg is Bordeaux een aanrader!
Een ander uitje gaat naar Dune du Pilat, het grootste en hoogste duin van Europa. Gelukkig kunnen we het duin omhoog lopen via een 140 treden tellende trap waar we worden getrakteerd op een prachtig uitzicht over het duin, de bossen en de zee! En er wordt uiteraard gespeeld met al het zand. Spelen met een emmertje en een schepje, maar ook rennen, vallen, en zwemmen door het zand, wat een feest!
In het weekend gaat Lars weer aan het werk en genieten Annemiek, Lise en Rosanne in en om de camping van het heerlijke weer. In de speeltuin, bij het meertje, in het zwembad enz. En eind van de middag, als Lars weer terug is, lekker borrelen met appelsap, een wijntje en Franse lekkernijen. Met alle vreemde dingen die Lise en Rosanne de afgelopen maanden hebben gegeten is proeven iets heel gewoons geworden, dus ook zij eten lekker mee van de patés, Franse kaasjes, worstjes.
Bij de grote supermarkt is ook een grote wasplaats waar we de camper kunnen wassen. En na ruim 5 maanden ☺ kan ons ‘huis’ wel eens een goede poetsbeurt gebruiken. Dus we leven ons uit met de hogedrukspuit en na een uurtje boenen ziet de camper er weer als nieuw uit!
En na nog een week heerlijk zomerweer zal ook hier de herfst gaan komen en vertrekken we verder naar het noorden, naar Parijs!
Op woensdag komen we rond de lunch aan bij camping Indigo in Bois de Bologne. Na de lunch en het middagslaapje van Rosanne gaan we op de fiets naar de stad. Het grootste gedeelte van de route gaat door een enorm park en is even flink doortrappen, want het is vals plat…Maar dan zijn we na 20 minuten in Parijs. Het is alweer bijna etenstijd, dus op zoek naar een leuke Brasserie waar we lekker eten met als toetje een crêpe. Het wordt alweer bijna donker, wat de terugreis iets moeilijker maakt…maar via wat omwegen komen we dan toch weer aan bij onze camper. Het is inmiddels wel zo koud dat sinds maanden de verwarming weer aan gaat ☹.
Op dag 2 bezoeken we de Eiffeltoren; erg leuk om weer op de toren te zijn; dat was voor zowel Lars als Annemiek lang geleden. Op de terugweg komen we langs een klein openlucht poppentheater waar net een voorstelling gaat starten. Snel de fietsen aan de kant, Rosanne al slapend uit de fiets tillen en daar zitten we dan. We kunnen het natuurlijk niet allemaal verstaan, maar het is vast leuk… Maar Rosanne ligt nog half te slapen en Lise vindt het spannend, dus zit de halve voorstelling achterstevoren ☺. Ach…niet alles kan goed uitpakken ☺.
We gaan onze één na laatste dag naar Le Jardin d’Acclimatation, een heel leuk park om met de kinderen naar toe te gaan. En naast het park is net het Fondation Louis Vuitton geopend; een fantastisch gebouw!
De laatste dag maken we een lange fietstocht door Parijs en op de terugweg rijden we met onze fietsen over de Champs Élysées; weer een bijzondere ervaring! En wat heeft Frankrijk toch ok veel te bieden; ook hier was het een feestje!
En dan is het tijd om naar Amsterdam te gaan!

• 02 November 2014 - 00:15

Marga:

fietsen door Parijs met je kids, wat een droom! mooie foto's ook op het strand van jullie! geweldig wat jullie allemaal hebben gedaan!

• 02 November 2014 - 08:31

Eva Boone:

Welkom. Het zal wel wennen zijn. Ik zal de verslagen in ieder geval ontzettend missen. Liefs Eva

• 02 November 2014 - 08:49

Karen:

Wat een prachtig verslag weer en geweldige foto,s. Ik ben in iedergeval dat jullie weer op kamp thuis zijn gearriveerd en wij weer kunnen genieten van jullie in levende lijve.....welkom thuis lieve schatten. xxx de buurtjes

• 02 November 2014 - 16:57

Ingrid:

Inmiddels al weer thuis. Heb steeds uitgekeken Nasr je reisverslagen en ervan genoten. We spreken elkaar volgende week, maar ik heb het gevoel een beetje met jullie te hebben meegereisd. Dank!

• 03 November 2014 - 09:25

Sanne:

Welkom thuis, dank dat jullie t mooie weer hebben meegenomen uit frankrijk en dank voor de heerlijke verslagen, ik heb ervan genoten. Tot zondag! Liefs

• 04 November 2014 - 22:21

Hellen:

Fijn dat jullie er weer zijn en dank je wel dat we mee konden kijken met jullie in al die 20 landen! Ik ben benieuwd naar de fotoserie van Lars! Xxx