Montenegro - Reisverslag uit Bijela, Montenegro van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Montenegro - Reisverslag uit Bijela, Montenegro van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Montenegro

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Augustus 2014 | Montenegro, Bijela

Een relaxte autorit brengt ons van Bosnië Herzegovina naar Montenegro. We zetten de camper neer bij camping Zlokovic in Bijela, in de Baai van Kotor. De camper staat 20 meter van de zee en de weersvoorspelling voor de komende week is zon en 30 graden…dat wordt behelpen ;-)
Nadat de camper is ‘uitgepakt’ gaan we lunchen bij het restaurantje naast de camping en eind van de middag maken we een fietstochtje langs een gedeelte van de baai. Wat een uitzicht!!! Prachtig!!!
Lars gaat dinsdags photoshoppen en andere dingen regelen en Annemiek gaat met de kids naar het strand. ’s Middags gaan we weer fietsen. We nemen na een kort fietstochtje de ferry naar de ‘overkant’ en fietsen langs de baai door twee dorpjes. In het tweede dorpje eten we in een restaurant aan water met een klein strandje waar Lise nog even kan zwemmen. We genieten van het prachtige uitzicht en het lekker eten, olijven, mosselen en gevulde inktvis.
Donderdag gaan we met een boottocht naar een eilandje in de baai, dan naar Kotor, en eind van de middag stoppen we ook nog even in het dorpje Peras. Kotor heeft een mooi oud centrum met allemaal smalle straatjes en kleine pleintjes.
De volgende dag zon, strand, boodschappen en we barbecueën met twee Duitse gezinnen die ook beide voor langere tijd op reis zijn.
Zaterdag is het feest! Lars is jarig! ’s Morgen vroeg gaat hij eerst fotograferen, maar bij terugkomst staat er taart klaar, hangen de slingers en ballonnen en zijn er uiteraard cadeautjes. ’s Middags gaat Lars nog even fotograferen en ga ik met de kids naar het strand. ’s Avonds eten we in het restaurantje naast de camping.
Zondag nog even genieten van het prachtige weer en langzaam weer opruimen en inpakken.

• 08 September 2014 - 11:17

Eva Boone:

Wat een prachtig gebied. Jammer dat wij niet meer kamperen met ons doosje. Weer genoten van de foto's van de kids. Wat worden ze groot. Liefs Eva