Kroatië, prachtig land! - Reisverslag uit Šibenik, Kroatië van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Kroatië, prachtig land! - Reisverslag uit Šibenik, Kroatië van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Kroatië, prachtig land!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Augustus 2014 | Kroatië, Šibenik

Vanuit Slovenië rijden we voorspoedig richting de camping in Kroatië. Omdat het nu wel echt hoogseizoen is bellen we onderweg even of er nog plek is. Ze hebben nog een paar plekken. Maar reserveren kan niet, dus we hopen dat er nog een plekje is… Daar aangekomen is er inderdaad nog een plekje, maar dat is in de volle zon, naast de afvalcontainers…geen goed idee. Met zo’n 30 graden zitten we niet echt te wachten op een eindeloze zoektocht, dus we bellen wat campings. De eerste neemt niet op, de tweede is vol en de derde heeft nog wel een plekje. Het is een grote camping, dus we gaan die kant op. Als we aankomen blijkt het een mega resort met een camping, 5 hotels, een waterpark, verschillende restaurants, een haven etc…Echt iets voor ons…niet dus… Maar ze hebben nog een leuk plekje vlakbij zee. Er staan allemaal lage bomen op de camping wat heel leuk is en wel heel lekker met de felle zon. Maar onze camper is best groot, dus het is passen en meten, maar het lukt, we passen net tussen twee bomen! De luifel kan niet uit in verband met een boom, maar regen is er niet voorspeld, dus dat komt goed.
De camping is dus heel vol en we moeten dus wel even wennen aan de drukte… Maar het uitzicht naar zee, het strand en de verkoelende zeewind zijn wel heerlijk.
Met het heerlijke weer gaan we bijna iedere dag naar het strand of het zwembad. We maken een fietstocht over het resort, zo groot is het ☺. Wij zijn nog nooit op zo’n enorm resort geweest. Het was een nieuwe ervaring, maar de conclusie is dat wij wel houden van een iets kleinschaliger camping.
We gaan ook nog ochtend op de fiets naar een strandje in de buurt. Even weg uit de drukte en na een duik in de zee en spelen op het strand gaan we heerlijk lunchen in het dorpje met uitzicht op het kleinste, bewoonde eilandje in Kroatië.
Op zaterdag heeft Lars bij een zweefvliegwedstrijd gefotografeerd en hij wil er zondag eigenlijk wel terug. En omdat Lise vliegtuigen heel leuk vindt en het gezellig is om met z’n allen op pad te gaan, gaan we zondag met z’n vieren. Lars regelt dat Annemiek nog even een rondvlucht boven Sinj kan maken wat Annemiek uiteraard erg leuk vindt! Lise en Rosanne vinden het eerst maar gek dat mama alleen ‘weggaat’, maar ze zijn ook jaloers ☺. Ze willen ook vliegen!!! Dus als mama weer terug is mogen beide dames uitgebreid kennis maken met het vliegtuigje (zie foto’s). We hebben ons prima vermaakt op kleine vliegveldje en Lars kan weer een mooie foto toevoegen aan zijn serie!
We hebben genoten van het geweldige weer, de zee, maar ondanks dat Kroatië een prachtig land is, is het niet onze favoriet.

• 22 Augustus 2014 - 17:44

Karlijn:

Leuk om te lezen! Volgende keer Kroatië heb ik nog heel veel tips op hele veel kleine camping, verder naar het zuiden...ook op prachtige kleine eilandjes! Jammer dat Kroatië niet meer jullie favoriet is ;-)) en jullie er ws niet meer komen.... Wij hebben er zulke mooie plekkies gezien!

• 24 Augustus 2014 - 09:55

Eva Boone:

Weer genoten van jullie verslag. Wat zijn de kids gegroeid. Veel liefs Eva Boone