Tsjechië - Reisverslag uit Znojmo, Tsjechische Republiek van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Tsjechië - Reisverslag uit Znojmo, Tsjechische Republiek van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Tsjechië

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Znojmo

Na een rit door het glooiende landschap van Tsjechie komen we aan bij onze volgende camping. Een leuke, kleine camping met voornamelijk Tsjechen en Nederlanders. Onze eerste ontmoeting is echter met een Belgisch stel die al 19 jaar hier komen, omdat hun verstandelijk gehandicapte zoon (van 30 jaar) hier graag komt. Lise wordt al snel vriendjes met hem en spelen gedurende de week af en toe samen. Lise maakt veel vrienden deze week. Erg leuk om te zien.
De volgende dag gaan we boodschappen doen. Onderweg seint er iemand dat er ‘iets’ is. De fiets van Annemiek blijkt losgeschoten te zijn en hangt aan de wielen achter de camper ☺. Beetje schade, maar we zetten de fiets weer rechtop en rijden verder. En na een testritje blijkt hij het nog prima te doen.
Woensdag willen we een leuke fietstocht maken, maar de route die we op de kaart uitgezocht hebben blijkt beter geschikt voor mountainbikes; en dus niet voor onze stadsfietsen ☺. We draaien om en bezoeken een kerkje vlakbij de camping met daarnaast een openluchtkerk, heel tof. Verder het bos in staan allemaal altaartjes met tekeningen van de lijdensweg van Jezus. Bovenop de heuvel staan 3 grote kruizen. Na de mooie wandeling is het tijd voor een drankje en een ijsje!
We zitten vlakbij Znojmo, een leuke stad waar we met de fiets naar toe gaan. Dit blijkt een geschikter ritje. Heuvel op, heuvel af, maar goed te doen. Onderweg laten we Lise en Rosanne zien hoe mais en koren groeit.
In het weekend bezoeken we samen een event waar Lars misschien wil fotograferen, maar dit blijkt geen succes. En ook op zondag lukt het fotograferen niet; voor het eerst heeft Lars geen geschikt evenement uitgekozen. Jammer, vooral omdat er volgend weekend allemaal leuke evenementen gepland staan. Maar wij gaan weer verder na een laatste duik in het zwembad en een gezellige avond op de camping met een bandje.