Zweden, prachtig! - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Zweden, prachtig! - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Zweden, prachtig!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

26 Mei 2014 | Zweden, Skellefteå

Na een heerlijke week bij Govert en Gea gaan we naar Zweden. De reis gaat van Drøbak naar Mora, dwars door Noorwegen en Zweden. Een prachtige reis door een fantastisch landschap van heuvels, bomen, rotsen, meren etc. Een opgebroken weg, en dus een ommetje, is dan geen straf, maar gewoon nog iets langer genieten van het uitzicht.
Lars gaat voor zijn fotoproject naar een drive-in bingo ☺. Verder was het zwemmen in het binnenbad het hoogtepunt van Lise. Omdat Lars ook graag de Scandinavian Outdoor Games wil fotograferen vertrekken we op woensdag richting Falun. Daar aangekomen staat het Circus Maximum naast de camping, dus om 16.00 uur zitten we met z’n viertjes in een grote tent; wat een feest! Lise en Rosanne vinden het geweldig en ook Lars en ik vermaken ons erg goed. Het plezier op de gezichten van Lise en Rosanne is genieten.
Als Lars gaat fotograferen gaan we mee (is naast de camping); ook voor kinderen is er van alles te doen. Het is zonnig, maar wel erg koud. In de zon is het heerlijk, maar zodra hij weg is, is het ook gelijk erg koud; is echt anders dan wij kennen in nl.
Op zondag 1 juni reizen we verder omhoog in Zweden naar Norrfällsviken waar we op een mooie camping terecht komen met uitzicht over een baaitje waar we uitkijken op de ondergaande zon. En nadat de auto was vastgelopen in de modder, we hem met wat hulp weer eruit kregen en de camper eindelijk stond…was het tijd voor een wijntje en een visbuffet Zweedse stijl met uitzicht over het water.
De volgende dag spelen in de speeltuin, wassen, genieten op het strand, ijsje eten, broodje eten én, voor de eerste keer, barbecueën!!! De zomer komt steeds dichterbij! En na een paar dagen genieten in Norrfallsviken reizen we verder naar het noorden. Skelleftea wordt onze laatste ‘halte’ in Zweden. De camping is niet erg mooi, maar wel dichtbij de stad. Dus op de fiets naar de stad en langs de rivier. Wat gewinkeld, lekker lunchen bij de rivier en wat siteseeing. En terwijl het in Nederland tropisch warm is stijgen ook hier de temperaturen, dus het zwembad kan werd weer gevuld met water, we eten buiten en genieten van de zon. En als we dan, na een heerlijk ijsje eten, terugkomen bij de camper wil de deur van de camper niet meer open…probleem. Gelukkig hadden we een raampje open laten staan en kon Annemiek naar binnen klimmen. Maar ook van binnen wilde de deur niet open… Na wat proberen is het dan toch gelukt, maar de conclusie bleek wel dat ons slot kapot is ☹. En na 3 dealers in onderdelen zijn we er wel achter dat het slot in Zweden niet verkrijgbaar is. Gelukkig heeft Lars ervoor gezorgd dat de deur dicht kan, zodat we wel verder kunnen ☺. Nu afwachten of er een slot vanuit Nederland opgestuurd kan worden. Maar wij gaan verder…op naar het Noordelijkste puntje van onze reis, Finland!

• 10 Juni 2014 - 19:40

Ruud En Yvonne :

Hoi Lars en Annemiek en kids.

We proberen jullie een beetje te volgen via Facebook. Wij zitten op het ogenblik op Ibiza. We hopen dat het goed gaat bij jullie . Vermaken de meisjes zich een beetje ?
    Veel plezier !!! De groetjes van Ruud en Yvonne van de slager uit de Rijnstraat.

• 17 Juni 2014 - 12:03

Sarah Westcott:

Hi Annemiek, Lars, Lise and Rosanne,

Looks like you are having a fantastic trip away, how long are you travelling for? Keep the photo's comming.

Hope you can find a tv for the Holland v Australia match on Wednesday our Thursday morning..Will have to drag my arse out of bed, it is 2am our time..arrrh, go Australia zzzzzz..

Love to you all, Sarah.xoxo

• 17 Juni 2014 - 21:01

Eva Boone:

Wat fantastisch. Ik wilde dat wij de lef hadden gehad om dit te doen met de kinderen. Wat een vrijheid en saamhorigheid. Geniet van jullie foto's. Nog veel reis plezier en ik reis met jullie mee. Liefs Eva

• 17 Juni 2014 - 21:18

Pauline:

Jongens, wat een gave reis, nu al!
    Mooie foto's en verhalen. Ik reis een beetje met jullie mee.
    Liefs Pauline

• 21 Juni 2014 - 07:35

Ingrid:

Wat geweldig! Heb nu pas jullie blog gevonden, dus reageer een beetje laat! We leven mee!