Rusland, St. Petersburg is geweldig! - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Rusland, St. Petersburg is geweldig! - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Rusland, St. Petersburg is geweldig!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Juni 2014 | Rusland, Sint-Petersburg

Nieuw slot, dus op naar Rusland! Best spannend, maar met visum en de juiste autopapieren zou het goed moeten komen. Bij de grens aangekomen eerste paspoortcontrole (uit Finland) geen problemen! Verder doorrijden en dan volgende paspoortcontrole. Een vriendelijk dame geeft ons wat papierwerk om in te vullen, maar daarna door naar de autocontrole. Daar weer een Russisch formulier invullen, maar een vriendelijke meneer helpt ons, dus ook dat gaat goed. En na een korte blik in onze camper mogen we door! Ruim een uur verder, maar een soepel begin van ons avontuur in Rusland. En als dan ook de wegen een stuk beter zijn dan verwacht rijden we in een paar uur naar de camping bij Sint Petersburg…nou ja…het lijkt net een open luchtmuseum waar we onze camper in kunnen zetten. De manager van de camping leidt ons rond en daarna wordt (zoals vaker) de speeltuin getest. En op het terrein is ook een restaurant waar we ons eerste Russische biertje drinken en eten. De volgende dag stappen we op de fiets richting een park. We zijn niet altijd goed voorbereid omdat we iedere week verplaatsen, maar het park blijkt Peterhof te zijn, een enorm park met vele paleizen en fonteinen…ongelofelijk overweldigend. Vrijdag gaan we met bus en metro naar St. Petersburg. In de drukke bus staat er gelijk iemand op, zodat we kunnen zitten. De meeste Russen die we tegenkomen zijn erg vriendelijk! Daarna de metro...prachtig! En dan zijn we in de stad en we genieten, wat een wereldstad! We wandelen wat rond, lunchen bij Le pain quotidain (de eerste in St Petersburg en vandaag officiële opening), wandelen langs de Hermitage en maken eind van de middag nog een rondvaart. En daarna zeer voldaan weer met metro en bus terug naar de camping. Zaterdag en zondag gaat Lars fotograferen. Hij gaat naar een Middeleeuws festival, een vliegerfeest en een watergooifestijn. Vanaf de camping is het niet heel makkelijk om met twee kinderen op pad te gaan, dus de dames blijven op de camping. En als het weer dan ook niet echt meezit, dan heeft Annemiek haar eerste echte baaldag ☹. En omdat de voorspelling voor de volgende dag heel veel regen is, beslissen we om verder te reizen naar Letland. Jammer om weg te gaan, maar Sint Petersburg komt op het lijstje met ‘nog eens te bezoeken’.

• 29 Juni 2014 - 13:32

Eva Boone:

Ik blijf genieten. Ik bleef alles mee. St.Petersburg zag ik vorig jaar. Een geweldige stad. Veel moois gezien. Zet vooral een zonnebril op veel goud gezien. Liefs Eva

• 18 Januari 2017 - 07:54

Ronny En Olga:

Hey Lars en Annemiek! Leuk jullie reisverhalen te lezen. Wij hebben sinds vorig jaar ook camper en trekken er eveneens graag op uit met onze 2 meisjes. Dit jaar naar Sint Petersburg en daarom op jullie site uitgekomen. Groetjes uit Belgie.

• 24 Juli 2017 - 20:17

Rick Hermsen:

Let op beide campings in st petersburg zijn gesloten !!!!!
    op internet bestaan ze nog gewoon....
    We waren daar in juli 2017 als alternatief dus een hotel moeten nemen.