Spanje, diversiteit in het Noorden - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Spanje, diversiteit in het Noorden - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Spanje, diversiteit in het Noorden

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 September 2014 | Spanje, Barcelona

We worden wakker op de boot en hebben nog een hele dag te varen. Dus ontbijt met een eitje, spelen met 16 stoeltjes en 4 tafeltjes, koffie op het dek, dutje, nog even spelen in de speelkamer en dan zijn we om 20.00 uur in Barcelona. Het is al donker, dus naar de camping en lekker slapen.
Dinsdag komen opa Cors en oma Mieke, Matthijs en Vanessa en Wouter en Nastasia! Nadat de koffers zijn uitgepakt wordt er geborreld en uitgebreid gegeten met z’n allen. Wat en gezelligheid!
Het weer is nog heerlijk, dus na een relaxt dagje gaan we uitgebreid barbecueën.
En dan is het de volgende dag tijd voor een bezoek aan Barcelona. Ieder gaat zijn eigen weg (Sagrada familie, shoppen, uitslapen), maar we lunchen met z’n allen tapas.
Donderdagavond zeggen we Wouter en Nastasia alweer gedag, want vrijdag vertrekken we met Matthijs en Vanessa alweer vroeg richting Barcelona en vliegen zij ’s avonds terug naar huis. We drentelen van Plaza Catalunya, via de grote kathedraal en een leuk wijkje naar het strand. Heerlijk lunchen aan het strand met wijntje en paella! Opa en oma maken plezier met Lise en Rosanne op de camping.
Zaterdagochtend gaat Lars aan het werk. Na een rustig ochtendje opstaan en inpakken gaan Matthijs, Vanessa, Mieke, Annemiek en Lise nog even naar het strand en opa Cors past op Rosanne die heerlijk ligt te slapen, zodat opa z’n krantje kan lezen. En om 15.45 uur zwaaien Annemiek, Lise en Rosanne de laatste visite uit. Tot over 4 weken.
Na een dag wassen, opruimen en klusjes gaan we dinsdag het binnenland in. Via een vreselijke camping, waar we snel rechtsomkeert maken, komen we bij een volledig verlaten, maar toch leuke camping uit. Ze zijn eigenlijk dicht, maar we zijn welkom en mogen de camper neerzetten. De camping ligt aan het knusse dorpje Lekunberri waar we bijna dagelijks wel te vinden zijn.
In de omgeving is genoeg te doen. Vanaf de camping kan je, op de fiets, door het bos een oude treinroute volgen. De rails is verwijderd dus het is een makkelijk begaanbaar pad. Prachtig uitzicht en door lange tunnels waar soms het licht uit is…best spannend ☺.
Ook gaan we met de camper op pad naar een hoog gelegen uitzichtpunt. De steile weg vergt veel van de motor en we zien de benzinemeter per seconde teruglopen. We vertrouwen het niet dus keren om, richting de pomp. Na het tanken maken we een ander mooi tochtje dat eindigt in Tolosa. Daar heerlijk geluncht! Eind van de dag nog even Lekunberri in, waar Lise en Rosanne glunderend in de draaimolen zitten. Nog wat tapas en een lekker drankje om een leuke dag gezellig af te sluiten.
Volgende dag Bilbao. Twee uur rijden, moeilijk parkeren met zo’n enorme camper, maar alle moeite waard. Het Guggenheim museum is prachtig en de collectie is leuk voor ons, maar ook voor Lise en Rosanne. Na een broodje in de zon en even spelen in de naastgelegen speeltuin rijden we weer terug. Was de heenreis nog afzien met gezeur en gekibbel vanaf de achterbank op de terugreis is het heerlijk rustig met twee slapende prinsesjes achterin. Muziekje aan en weer toeren naar de camping.
De feestweek, die deze week in Lekunberi plaatsvindt, is een goede gelegenheid voor een foto! Zaterdagmiddag is het bingo poepen met paard. Korte uitleg: je koopt een lootje voor een stukje grond. Een paard (moest eigenlijk een koe zijn, maar daar was de vergunning niet voor aangevraagd ☺) loopt over een stuk grond en men wacht…tot hij zijn behoefte heeft gedaan. Doet hij het op ‘jouw’ stukje grond; dan heb je gewonnen!
Het is gezellig in het dorp en Lise en Rosanne verheugen zich wederom op de draaimolen. Verder kan Lise op een pony rijden en daarna komt er een klein stiertje (aan een touw) de hekken in. Alle jongetjes in rep en roer. De kinderversie van stierenvechten…de jongetjes betreden de ‘arena’ en het stiertje rent af en aan richting de kleine ventjes die vervolgens heel hard wegrennen. Dit is wel erg grappig en vermakelijk…de 3 stiertjes mogen na afloop gewoon weer terug naar de boerderij ☺.
Zondag nog een foto bij Paintball Navarra en ’s middags knutselen en verse pompoensoep maken terwijl het buiten regent en waait. Navarra is prachtig, de mensen vriendelijk en er is genoeg te doen. Hier komen we misschien nog wel een keer vakantie vieren!

• 19 Oktober 2014 - 10:04

Eva Boone:

Nog even en dan zijn jullie weer in ons kikkerland. Het weer is hier prachtig. Wat hebben jullie veel gezien en wat is Lise gegroeid, het is een echt schoolmeisje geworden. Goede thuisreis gewenst. Liefs Eva. P.S. Ik zal de verslagen wel missen.

• 19 Oktober 2014 - 11:22

Ingrid:

Eindelijk, na zweden, weer een stukje dat we herkennen. Wat een prachtig museum hè, het Guggenheim. Wel veel gereden he, in spanje? We verheugen ons nu op jullie terugkomst, maar geniet in de tussentijd nog maar lekker!

• 19 Oktober 2014 - 11:45

Ingrid:

Foto 39 is wel heel erg mooi!!