Slovenië, wauw! - Reisverslag uit Rečica ob Savinji, Slovenië van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Slovenië, wauw! - Reisverslag uit Rečica ob Savinji, Slovenië van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Slovenië, wauw!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Augustus 2014 | Slovenië, Rečica ob Savinji

Vanuit Oostenrijk is het 2,5 uur rijden naar de camping in Slovenië. Dus we besluiten om langs lake Bled te rijden. Volgens de lonely planet een mooi meertje waar we konden lunchen. Als we daar aankomen is het een beetje druk…heeel druk. Na 5 keer proberen een parkeerplek te vinden besluiten we verder te rijden…jammer, maar helaas. We kijken of we in een volgend leuk dorpje kunnen lunchen, maar het is geen goede dag…☹
Dan maar bij een tentje langs de weg wat lunchen en door naar de camping. Een prachtige rit door de bergen brengt ons naar camping Menina. Een leuke, maar volle camping. Vlak na ons worden mensen weggestuurd…geen plek meer. Wij staan naast de speeltuin en achter de camping loopt een klein beekje. Verder is er een meertje op de camping en er loopt een rivier waar je in kunt zwemmen. Het wordt een rustige week, want Annemiek en de kinderen voelen zich een paar dagen niet zo lekker. Maar we genieten van het mooie weer, spelen veel met water, in de speeltuin en maken vrienden met een aantal Nederlanders op de camping. Onze ‘overburen’ hebben drie kleine kinderen en Lise speelt veel met ze en ze vinden ons speelgoed en zwembadje ook erg interessant. Lars en Annemiek drinken nog twee avonden gezellig wijntjes en zelfgemaakte likeurtjes met de ‘buren’. En we gaan een aantal keer met elkaar naar de rivier aan het einde van de dag. Lekker nog even zwemmen en borrelen.
Eind van de week gaan we nog wel een ander plekje ontdekken aan de rivier waar Lars misschien ook kan fotograferen. Het is een prachtig plekje, maar er zijn te weinig mensen voor een foto. Dus gaan we ergens lunchen met prachtig uitzicht. Op de terugweg (10 min. rijden) vallen Lise en Rosanne in slaap. Bij aankomst op de camping leggen we ze allebei in bedje en vertrekt Lars weer naar een ‘brandweerfeest’ waar wel een mooie foto gemaakt kan worden.
Zondag gaat Lars nog naar een hardloopwedstrijd de berg op. Wie is er zo gek om een berg op te rennen met 30 graden???
Het was een heerlijke, rustige week met mooi weer en gezelligheid! En ondanks dat we niet heel veel gezien/gedaan vinden we Slovenië zeker een aanrader! Een mooi land met vriendelijke mensen.

• 14 Augustus 2014 - 08:19

Karen Schloszer:

Jullie genieten nog steeds intens zo te lezen en te zien.
    Het weer hier begint minder te worden, ouderwets veel regen en de temperaturen nemen enorm af. Bij jullie ziet het er nog lekker aangenaam uit. Wat leuk dat opa en oma zijn gekomen. Ze zullen de meisjes wel gemist hebben.Gelukkig nog een paar maanden te gaan dus ik zeg blijven genieten en we zien de verslagen en foto,s weer tegemoet.

Liefs van ons allemaal xxx

• 18 Augustus 2014 - 15:56

Marga:

klinkt als een heerlijk lange vakantie en was super leuk dat jullie juist die plekken bezoeken waar niet iedereen zomaar komt, een unieke ervaring!
    geniet van alles daar en ben ook wel benieuwd naar de foto's die Lars dan zoal maakt, op een "brandweerfeest" dat moet een spectaculaire foto zijn geworden!

Veel plezier, kus voor alle 4!

Liefs
    Marga, PB, Kim & Sita

• 18 Augustus 2014 - 21:43

Imke :

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Wat heerlijk om zo te reizen. Geniet ervan.

Heel veel plezier nog!

Veel liefs Im