Letland, nu echt zomer! - Reisverslag uit Riga, Letland van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Letland, nu echt zomer! - Reisverslag uit Riga, Letland van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Letland, nu echt zomer!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 Juli 2014 | Letland, Riga

Onze reis gaat Rusland uit, zeer voorspoedig…vier keer een slagboom binnen een half uur ☺. In Estland stoppen we voor de lunch, maar verder zien we niet veel meer dan de A3, een prima tweebaansweg. En dan zijn we eind van de middag in Estland, camping Apalkalns. Een hele leuke camping aan een meertje. En nadat het dinsdag de hele (je, de hele) dag heeft geregend wordt het dan echt zomer! We maken een fietstochtje, spelen bij het meertje en het zwembadje komt weer tevoorschijn. Verder doen we het rustig aan en genieten we vier dagen van het mooie weer en de ontspannen sfeer op de camping. We zouden nog wel even willen blijven, maar Riga wacht op ons… Na een korte rit van ruim een uur komen we aan op de City camping in Riga. Niet zo gezellig als de vorige, maar wel op 10 minuten fietsen van de stad. Dus na de lunch en Rosanne haar middagdutje stappen we op de fiets naar de stad. We fietsen uitgebreid door de ‘nieuwe’ stad met prachtige Art nouveau gebouwen, drinken een biertje, fietsen nog wat door het oude centrum wat bijna helemaal opgeknapt is omdat Riga dit jaar Culturele hoofdstad is. Daarna heerlijk eten op een terras met speelhoek…genieten! De volgende dag is het stralend weer, dus gaan we naar het stadsstrandje dat slechts 5 minuten fietsen is. zon, water, een handdoekje om op te liggen…heerlijk! 's Middags maken we een fietstocht door het 'niet toeristische/gewone' Riga. Een mooi fietstocht door een wijk die sterk in ontwikkeling is, waar mooi opgeknapte huizen worden afgewisseld met oude houten huizen die wel toe zijn aan een opknapbeurt. We eindigen de dag met een lekkere pastasalade met gamba's waarna we weer de boel inpakken voor ons vertrek naar Litouwen.

• 07 Juli 2014 - 22:41

Karlijn:

Ha, wat ziet dat er heerlijk uit allemaal! Genieten maar!!
    lfs Karlijn

• 07 Juli 2014 - 22:53

Karen Schloszer:

Lieve lars, Annemiek, Lise en Rosanne.
    Fijn weer van jullie te horen.
    Riga is inderdaad beeldschoon. In mijn KLM tijd vloog ik regelmatig op Riga en was zeer onder de indruk van de architectuur. Al die Duiste invloeden, bijzonder. Ook het uitgaan scheen daar heel leuk te zijn, al deed ik daar niet aan mee als enige. :(
    Enerzijds is het daar prachtig en anderzijds was het uitgaan daar gevaarlijk, en ik als moeder met twee kids besloot altijd veilig op mijn hotelkamer te blijven. De enige keer dat ik los ging was in het casino van ons hotel en dat vond ik al spannend. Leuk dat jullie deze kant van het mooie Riga ontdekken. Er is wel een aanrader. Een hippe bar in een wolkenkrabber met uitzicht over Riga. Zeker de moeite waard!
    Kijk weer uit naar jullie volgende blog. Liefs vanuit Amsterdam. xxx Karen. Lode en de kids.

• 08 Juli 2014 - 14:24

Eva:

Wat leuk dat jullie ook in het St.Petershof zijn geweest. Wat een pracht en praal daar. Hebben jullie ook de Adam en Eva fontein gezien? Liefs Eva

• 09 Juli 2014 - 11:21

Ellen Janssen:

Ik lag wat achter, maar ben weer helemaal bij... wat een superavonturen! Had niet anders verwacht. Tof om te lezen en zien! Ik kom op allerlei ideeen :-). Liefs, Ellen