Noorwegen, het lijkt wel zomer!!! - Reisverslag uit Drøbak, Noorwegen van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Noorwegen, het lijkt wel zomer!!! - Reisverslag uit Drøbak, Noorwegen van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Noorwegen, het lijkt wel zomer!!!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Mei 2014 | Noorwegen, Drøbak

Dinsdagochtend worden we wakker en varen we in het fjord naar de haven van Oslo. Wat is wakker worden met zo'n prachtig uitzicht toch bijzonder. Om 7.30 uur komen we aan en rijden we naar Drøbak, waar de oom en tante van Lars wonen. Gea vangt ons op en gaat dan naar haar werk. Wij genieten de rest van de dag van het mooie weer, de prachtige tuin en al het kinderspeelgoed…en het is weer tijd om wat was weg te werken…moet ook gewoon gebeuren.
Woensdag wordt het alweer lekker weer en besluiten we naar het strand te gaan fietsen. Het is genieten op het strand, maar dan moeten we terug…heuvel op…dat valt tegen, maar na wat lopen en duwen komen we er wel weer.
Donderdag gaan we met Govert, Gea en zoon Majkel barbecuen op het strand; wat een feest! Lise weer met haar voeten in het water, Rosanne helemaal blij met een schepje, wat schelpjes en een emmertje water en Lars en ik genieten van het uitzicht met een zelfgebrouwen biertje van Govert.
Vrijdag gaan we naar Oslo met de camper; voor het eerste met ons huis de stad in. We parkeren bij het Frognerpark, met meer dan 200 beelden van de kunstenaar Vigeland, erg mooi. Lise vindt vooral de fonteinen erg interessant…handen zijn weer gewassen en voeten zijn weer fris als we in de camper een broodje gaan eten. En als Rosanne niet wil slapen gaan we via de speeltuin nog even het centrum van Oslo in met de fiets. En als we op een terrasje wat zitten te drinken is er wolkbreuk boven de stad (gelukkig zitten we onder een parasol :-) Na de ergste regen gaan we, met van die charmante poncho's aan, weer richting de camper en rijden we terug naar Drøbak.
Zaterdag gaat Lars weer fotograferen en ga ik met Gea, Lise en Rosanne Drøbak verkennen. Een leuk stadje aan het fjord, met prachtige oude huisjes in het centrum. Dat Lise dol was op fonteinen wisten we inmiddels, maar ze was tot nu toe altijd relatief droog gebleven…tot vandaag. Terwijl ik even een cadeautje ging kopen viel Lise in de fontein op het centrale pleintje in Drøbak…`geen pijn gelukkig, maar wel terug naar huis om droge kleren aan te trekken. 's Middags helpt Lise Govert met het aanleggen van een stenen paadje in de tuin ;-) Ze vind het erg interessant en volgt het de hele middag op de voet.
Zondag nog even naar een rommelmarkt (Gea is er dol op) en voor de rest een rustig dagje voordat we naar Zweden vertrekken.

• 28 Mei 2014 - 08:34

Marjon:

wat een heerlijke foto's! het geluk straalt er van af!

• 02 Juni 2014 - 22:31

Karen:

Wat een prachtige foto,s zeg. Jullie stralen. Ben weer benieuwd naar het volgende reisverslag. Dikke kus voor de liefste buurmeisjes van de wereld.