Eerste week...Duitsland - Reisverslag uit Walkenried, Duitsland van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu Eerste week...Duitsland - Reisverslag uit Walkenried, Duitsland van Annemiek Boekholt - WaarBenJij.nu

Eerste week...Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 Mei 2014 | Duitsland, Walkenried

Op maandag 5 mei ging de eerste lange reis naar Duitsland, Walkenried. Het rijdt niet echt door in een wagen met een lengte van 7 meter 30, een hoogte van 3 meter 20 en een gewicht van ongeveer 3500kg. Maar we zijn op vakantie dus alle tijd? De kids waren het daar niet helemaal mee eens, maar na wat tranen, slapen en vers gebakken pannenkoeken (want dat kan als je met de camper bent) vielen die 530 km best mee.

Bij aankomst een ritueel wat we waarschijnlijk vaak zullen herhalen de komende maanden: melden bij de receptie, plekje uitzoeken, camper op z’n plek zetten en eerste spullen uitpakken. Lars maakte een snelle hap (met lekker vis uit blik van Judith) en daar zaten we dan; met z’n viertjes buiten te eten!!! Helaas was dat wel de enige keer deze week ☹.
Dinsdag wasdag, boodschappen en camping verkennen. Een grasveldje bij de camper, twee leuke speeltuinen en een binnenzwembad. Maar het waterkraantje bij de camper is favoriet bij Lise. Iedere dag krijgen alle plantjes, ondanks de stromende regen, genoeg water voor de komende weken ☺.
Woensdag bezoeken we op de fiets het klooster in Walkenried, donderdag namen we de stoomtrein door National Park Harz en vrijdag bezoeken we Werningerode, een leuk stadje.
Zaterdag gaat Lars voor het eerst op pad om te fotograferen. ’s Morgens gaat hij naar een zwembad dat ieder jaar door vrijwilliger schoongemaakt wordt en ’s middags is hij bij een evenement waarbij de Amerikaanse burgeroorlog ‘nagespeeld’ wordt. Beide erg fotogeniek. Een super mooi begin van wat wel eens een toffe serie kan worden!!!
Zondag gaan we met z’n allen op pad, op zoek naar mooie foto’s op de Boerenmarkt van Barbis. Lars fotografeert en Annemiek verkent met Lise en Rosanne de markt. Er blijkt een klein boerinnetje in Lise te schuilen. Overal wilde ze op en in en de modder op haar jas en broek waren ook geen probleem toen ze uitgleed… Maar de draaimolen was ook helemaal te gek! Rosanne deed ook gezellig mee totdat haar oogjes dichtvielen en ze een dutje ging doen in de bolderkar ☺.

Ondanks de aardige hoeveelheden regen was het een geslaagde eerste week. Lise moet nog even wennen aan het nieuwe ‘ritme’, wij moeten nog even wennen aan de hoeveelheden eten die we moeten inslaan (buitenlucht maakt hongerig) en Rosanne loopt nog met een snotneus rond! Maar buiten dat is het genieten!!! Ons avontuur is nu echt begonnen en we kijken erg uit naar de komende maanden! Op naar Denemarken!

• 13 Mei 2014 - 09:42

Eva Brobbel:

Heee wat leuk om te lezen en wat heerlijk dat jullie nu echt op weg zijn. Geniet ervan en goeie reis naar het Noorden!

• 13 Mei 2014 - 20:06

Klaske:

Hoi annemiek wat leuk om te lezen en om te bekijken, geeft een leuk beeld, vandaag ook de anzichtkaart, tekening ontvangen- leuk hartelijk bedankt groetjes en een dikke knuffel voor de meiden. klaske